Jeżeli pracujesz w domu lub prowadzisz własną firmę, czy piszesz bloga, na pewno chcesz mieć kąt w domu, w którym będziesz mógł spokojnie działać. Jak urządzić takie miejsce? Co musi znaleźć się w gabinecie, by praca była przyjemna i efektywna? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym poradniku.
ABC domowego biura – od czego zacząć urządzanie?
Na początku musisz wydzielić sobie miejsce na domowe biuro. Może to być na przykład zaciszny kącik w sypialni lub kuchni. Miejsce, w którym masz dobre światło i wystarczającą ilość powierzchni do postawienia biurka. Kolejna kwestia to wybór odpowiednich mebli czyli wygodnego krzesło, blatu roboczego oraz półki na dokumenty lub zeszyty.
Liczy się również wystrój. Możesz zainwestować w kwiaty, designerską podkładkę pod myszkę albo komputer, lub ładny kubek. Jeśli jesteś fanem łowiectwa, możesz zainwestować w tego typu detale ze sklep myśliwski meble.
Ważne jest również to, czy pomieszczenie, w którym znajdzie się twoje miejsce działań dobrze ci się kojarzy i sprzyja skupieniu. Każdy z nas ma w sowim domu pokoje, w których częściej przebywa i dobrze się w nich czuje.
Dlaczego domowe biuro to dobra inwestycja?
Wiele się mówi, by nie łączyć pracy z życiem prywatnym. Odradza się też projektowanie domowych kącików pracy w pomieszczeniach, które służą do snu i totalnego relaksu. Z tego powodu warto znaleźć swoją powierzchnię w pokoju, w którym nie sypiasz i nie spędzasz czasu z bliskimi.
Jeśli jednak nie masz warunków i twój mini gabinet musi się mieścić w pokoju dziennym lub alkowie, koniecznie zakup parawan lub postaw ściankę działową z płyt karton gips.
Dekoracje mają wpływ na efektywność pracy
Mało kto wie, że to, co nas otacza ma wpływ na wydajność naszych działań, w szczególności tych zawodowych. Dlatego pamiętaj, by otaczać się naturą. Rośliny, drewniane elementy wyposażenia, czy naturalne tkaniny to klucz do przytulnego wnętrza, w którym efektywnie się pracuje.